Probleem­oplossing met handleidingen

Heeft u klachten over uw apparaat? Probeer dat eerst met behulp van de handleidingen van de apparaten op te lossen. Hier vindt u handleidingen van alle beschikbare systemen. lees meer

Vragen of problemen bij uw CI?

Heeft u vragen over uw CI? Of problemen met uw CI? Laat het ons via dit formulier weten en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. naar het formulier

Verkouden

Helpt u mee om de verspreiding van virussen in het Radboudumc te voorkomen?
Wij vragen u om bij griepklachten en verkoudheidsklachten een mondkapje te dragen tijdens uw bezoek aan het Radboudumc.

lees meer

Contact

Secretariaat

(024) 361 35 06
contactformulier

Cochlear Care Reparatie en onderhoud voor Cochlear

Sinds 1 mei 2021 verloopt service en onderhoud van uw CI rechtstreeks via Cochlear (de fabrikant van uw CI). Deze service heet Cochlear Care. lees meer

AB4You Reparatie en onderhoud voor Advanced Bionics

De service van uw CI verloopt rechtstreeks via de fabrikant Advanced Bionics. lees meer

AB4You Reparatie en onderhoud voor Advanced Bionics

Als u een CI van het merk Advanced Bionics heeft verloopt alle reparatie en onderhoud rechtstreeks via Advanced Bionics (AB). Deze service heet AB4You. Dit gaat dus niet via ons Servicepunt CI.

Hoe neemt u contact op met AB4You?
U kunt contact opnemen met AB4You via e-mail of telefoon. Het speciaal opgeleide AB Customer Service team staat van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren klaar om uw serviceverzoek af te handelen of uw vragen te beantwoorden.

Telefoonnummer: 088 600 88 30
E-mail: ab4you.nl@advancedbionics.com
AB4You is bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.

Veelgestelde vragen


Onderhoud van de CI

Elke vijf jaar ontvangt u van ons een nieuwe CI-processor. Om ervoor te zorgen dat uw CI-processor en uw accu's goed blijven werken geven wij u een aantal onderhoudstips.  lees meer

Onderhoud van de CI

Elke vijf jaar ontvangt u van ons een nieuwe CI-processor. Om ervoor te zorgen dat uw CI-processor en uw accu's goed blijven werken geven wij u een aantal onderhoudstips. 

Accu's
De accu's hebben een garantie van één jaar. Gebruik alle accu’s en wissel ze goed af.

Batterijen P675
Laat voor gebruik de batterijen eerst 5 min. luchten (sticker eraf). Zo gaan ze langer mee. Wilt u CI-batterijen bestellen via internet, zoek dan op: Power One Implant Plus.

Droogset 
Berg uw CI elke avond in de droogset op.

Microfoonfilters
Wij adviseren de microfoonfilters minstens elke zes maanden te vervangen. Als u de laatste microfoonfilters gebruikt heeft, kunt u nieuwe bestellen. Deze worden per post thuis gestuurd.

 


De CI-processor verzekeren tegen verlies en diefstal

De CI‐processor is kostbaar. Wij raden u daarom aan de CI-processor te verzekeren tegen diefstal en verlies.

lees meer

De CI-processor verzekeren tegen verlies en diefstal

De CI‐processor is kostbaar. Als u of uw kind de processor kwijtraakt zijn de kosten voor een nieuwe processor voor uw eigen rekening. Daarom raden wij u aan de processor te verzekeren tegen verlies en diefstal. Vanaf het moment dat u de processor heeft meegekregen, is de processor uw eigendom. Wij raden u daarom aan de processor (met afstandsbediening indien meegekregen) zo snel mogelijk te verzekeren. Als de processor op een later moment gerepareerd wordt, krijgt u vaak een vervangende processor. Geef het serienummer van deze processor door aan uw verzekering, zodat ook deze verzekerd is tegen verlies of diefstal.

De waarde van de processor gaat bijna ieder jaar omhoog. Bekijk daarom regelmatig de actuele waarde van de processor op onze website bij Verzekerde waarde van uw processor.

U kunt de apparatuur bij uw eigen kostbaarhedenverzekering onderbrengen of een aparte hoorhulpmiddelenverzekering afsluiten. Als u de apparatuur onderbrengt bij uw eigen kostbaarhedenverzekering, vergeet dan niet een clausule toe te voegen zodat de processor ook buitenshuis verzekerd is. Meer informatie vindt u op: www.hoorwijzer.nl


Verzekerde waarde van uw processor

Zorg dat uw CI-processor niet is onderverzekerd. Anders loopt u het risico bij verlies, diefstal of reparatie een groot deel bij te moeten betalen. In dit overzicht vindt u de geadviseerde verzekerde waarden.

lees meer

Verzekerde waarde van uw processor

Elk jaar kunnen de prijzen van de CI-processoren worden gewijzig door de fabrikant. Om te voorkomen dat u onbewust bent onderverzekerd (waardoor u bij verlies, diefstal of reparatie toch nog een groot deel moet bijbetalen) is het van belang dat u uw CI-processor voor de actuele waarde verzekerd hebt. Wij raden u aan om regelmatig (jaarlijks) de actuele prijzen te checken bij de fabrikant.
Hieronder geven wij u een overzicht van de geadviseerde verzekerde waarde van het uitwendige deel van uw CI. 
 

Naam processor en Type Advies te verzekeren waarde (incl. 9% BTW)

Advanced Bionics (per 1-1-2024)

 
Naída CI M90   6.500 Euro*
Sky CI M   6.500 Euro*
Naída CI Q90   6.500 Euro*
Naída CI Q70   6.500 Euro*
Neptune   8.740 Euro
Chorus   6.500 Euro*

Cochlear (per 1-1-2024)

 
CP1110 (Nucleus 8)  7.303 Euro*
CP1000 (Nucleus 7), Kanso en Kanso 2  7.303 Euro*
CP910/920 (Nucleus 6)   9.546 Euro
CR230 remote    360 Euro
CR310 remote    200 Euro

MED-EL (per 1-1-2024)
 
Sonnet 2 en Rondo 3  8.114 Euro
Sonnet 1 en Rondo 2  7.555 Euro

Oticon (per 1-1-2024)
 
Neuro 2   8.525 Euro

 
*De prijzen gelden voor een beperkte kit met enkel de noodzakelijke onderdelen, t.w. 1x spraakprocessor met oorhaak, 1x oplaadbare batterij, 1x spoel met kabel, 1x magneet 
 



Mogelijkheden met CI veelgestelde vragen

over een cochleair implantaat




Hulpmiddelen veelgestelde vragen

servicepunt CI

Meer informatie over hulpmiddelen vindt u op de pagina over hoorhulpmiddelen




Gebruik van de CI veelgestelde vragen

Cochleaire Implantatie




Overig veelgestelde vragen

servicepunt CI


Team Servicepunt CI

  • Medewerkers
  • Intranet